Jak powinno wyglądać księgowanie zmniejszenia wartości inwentarzowej środka trwałego spowodowanej częściowym pożarem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak powinno wyglądać księgowanie zmniejszenia wartości inwentarzowej środka trwałego spowodowanej częściowym pożarem?

Środek trwały nadaje się jednak i jest nadal eksploatowany. Sytuację komplikuje fakt, że przed pożarem wartość wyjściowa nie była całkowicie zamortyzowana, natomiast wartość brutto przeszacowana po pożarze jest niższa niż dotychczasowe umorzenie. Poniżej przykład liczbowy:

1) Przed przeszacowaniem:

- wartość brutto hali 2.000 kPLN,

- umorzenie 1.000 kPLN.

Czyli wartość netto przed pożarem to 1.000 kPLN. Spaliło się 60% hali

2) Po przeszacowaniu:

- wartość brutto 2.000*40%=800 kPLN,

- umorzenie 1.000 kPLN.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX