Jak powinno wyglądać księgowanie zmniejszenia wartości inwentarzowej środka trwałego spowodowanej częściowym pożarem?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jak powinno wyglądać księgowanie zmniejszenia wartości inwentarzowej środka trwałego spowodowanej częściowym pożarem?
Środek trwały nadaje się jednak i jest nadal eksploatowany. Sytuację komplikuje fakt, że przed pożarem wartość wyjściowa nie była całkowicie zamortyzowana, natomiast wartość brutto przeszacowana po pożarze jest niższa niż dotychczasowe umorzenie. Poniżej przykład liczbowy:
1) Przed przeszacowaniem:
- wartość brutto hali 2.000 kPLN,
- umorzenie 1.000 kPLN.
Czyli wartość netto przed pożarem to 1.000 kPLN. Spaliło się 60% hali
2) Po przeszacowaniu:
- wartość brutto 2.000*40%=800 kPLN,
- umorzenie 1.000 kPLN.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX