Jak powinno przedstawiać się rachunkowo i podatkowo świadczenie usługi dożywotniej gwarancji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 29 lutego 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy dystrybutorem gier komputerowych, odbiorcą naszych gier są sieci marketowe, i dopiero przez markety gra trafia do indywidualnego odbiorcy. Chcemy dla tych indywidualnych odbiorców kupujących nasze gry w marketach uruchomić usługę "dożywotniej gwarancji". Polegałaby ona na tym że każdy kto kupi naszą oryginalną grę z pakietu gier objętych dożywotnią gwarancją i z jakiegoś powodu uszkodzi nośnik z grą będzie mógł za pośrednictwem poczty lub osobiście w naszej firmie wymienić uszkodzony nośnik na nowy. Taka wymiana kosztowałaby klienta 5 PLN jeśli odbiór byłby osobisty (koszty przepakowania) lub 15 PLN jeśli przesyłka pocztowa (koszty przepakowania przesyłki). Jak wygląda rachunkowo i podatkowo świadczenie usługi dożywotniej gwarancji? Czy nasz tok rozumowania jest prawidłowy: Wymieniamy klientowi grę na nową, stary nośnik niszczymy jako uszkodzony (koszty zniszczeń są dla nas kosztami podatkowymi), nie wystawiamy faktury korygującej, ponieważ to nie my dokonaliśmy sprzedaży gry tej osobie a market. Ewidencjonujemy jedynie na kasie fiskalnej 5 lub 15 pln za usługę dożywotniej gwarancji (koszty przepakowania i koszty przesyłki). Do akcji "dożywotnia gwarancja" będzie spisany regulamin.

Czy jest to prawidłowy sposób rozliczenia tego typu "akcji"? Czy potrzebne są jeszcze jakieś dokumenty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX