Jak powinniśmy wycenić i księgować wytworzone oprogramowanie do produktu, bez którego urządzenie nie działa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 21 maja 2019 r.
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 6 grudnia 2016 r.

PYTANIE

Pytanie dotyczy kosztów wytworzenia produktu wraz z oprogramowaniem do niego. Wytwarzamy produkt elektroniczny, produkt ten bez oprogramowania nie działa. Ponosimy koszty zakupu części do urządzenia, jak i koszty związane z wytworzeniem oprogramowania do niego. Produkt jest wprowadzany na magazyn po koszcie wytworzenia (wszystkie składowe części, które składają się na produkt, bez pracy ludzkiej). Mamy problem z odniesieniem oprogramowania na produkt, gdyż jest ono wytwarzane przez jednego programistę na umowę o dzieło w różnych odstępach czasu, który je ciągle doskonali. Urządzenie jest wytwarzane w większości, jeśli posiadamy na niego nabywców z małym zapasem, tzn. jeśli mamy nabywcę na 20 szt. to wytwarzamy 30 szt., tak aby mieć pewien zapas na magazynie.

Jak powinniśmy wycenić i księgować wytworzone oprogramowanie do produktu, bez którego urządzenie nie działa?

Nadmieniam, że jeżeli wytworzona jest nowa wersja oprogramowania, to urządzenia, które są na magazynie, uaktualniane są do nowej wersji.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX