Jak powinniśmy postępować, jeśli były pracownik prosi o duplikat świadectwa na potrzeby ZUS, a my zgodnie z obowiązującymi przepisami możemy wystawiać tylko kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem?
PYTANIE
Były pracownik zbiera dokumenty do wniosku o emeryturę i poprosił nas o wydanie zaświadczenia ERP-7 oraz świadectwa pracy. Zgodnie z obecnymi przepisami pracownik może ubiegać się o wydanie kopii dokumentacji pracowniczej, w tym świadectwa pracy. ZUS jednak nie honoruje kopii potwierdzonej przez pracodawcę. Dodatkowo dokumenty archiwum uległy zalaniu i pieczątki są rozmyte.
Czy w związku z tym możemy zrobić duplikat świadectwa pracy?
Czy jeśli możemy zrobić duplikat, to na jakim druku świadectwa pracy powinien być zrobiony - na tym starym, czy obecnym bez szczegółowych danych (imion rodziców, miejsca urodzenia)?
Jak powinniśmy postępować na przyszłość, jeśli były pracownik prosi o duplikat świadectwa na potrzeby ZUS, a my zgodnie z obowiązującymi przepisami możemy wystawiać tylko kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem?
Czy mamy chodzić z byłymi pracownikami do notariusza i każdorazowo uczestniczyć w potwierdzeniu notarialnym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX