Jak powinna wyglądać procedura przeprowadzania wywiadu środowiskowego i przyznawania zasiłków celowych, okresowych w czasie epidemii Covid-19?
PYTANIE
Jak powinna wyglądać procedura przeprowadzania wywiadu środowiskowego i przyznawania zasiłków celowych/okresowych itd. w związku z sytuacją Covid-19 (specustawa precyzuje kwestie zasiłków stałych i wygasających orzeczeń)?
Obostrzenia powodują, że pracownicy socjalni nie wychodzą w środowisko, aby przeprowadzić wywiad środowiskowy. Wykonujemy wywiady przez telefon, nie ma więc podpisu klienta, wypełnionego oświadczenia, czy to o stanie majątkowym, czy oświadczenia o źródłach dochodu. Dokumenty owszem zbieramy najczęściej w formie elektronicznej.
Co i w jakiej formie powinno znaleźć się w aktach klienta, aby była podstawa do prawnie przyznanego zasiłku?
Czy w sytuacji, gdy klient stale/często korzysta z pomocy i poinformuje, że od ostatniego wywiadu nic się nie zmieniło, czy pracownik socjalny może zawnioskować o pomoc na wcześniej sporządzonym wywiadzie?
Czy konieczne jest sporządzanie jakichś dodatkowych protokołów/notatek w związku z trwającą obecnie sytuacją pandemii i brakiem uzyskania podpisów na dokumentach od klientów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX