Jak powinna wyglądać procedura likwidacji punktu przedszkolnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 sierpnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 7 sierpnia 2018 r.

PYTANIE

Na terenie gminy funkcjonuje niepubliczna forma wychowania przedszkolnego - punkt przedszkolny. Organ prowadzący poinformował w maju 2018 r. wstępnie (telefonicznie) o zamiarze likwidacji punktu przedszkolnego z końcem roku szkolnego tj. 31 sierpnia 2018 r. lecz jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji w tej sprawie. W połowie miesiąca lipca 2018 r. również telefonicznie poinformował organ rejestrujący (gminę) o likwidacji placówki i że odpowiednie informacje złoży na piśmie w miesiącu sierpniu 2018 r. Z informacji jakie gmina posiada wynika, że od dnia 1 września 2018 r. w placówce nie będzie już dzieci bo nie przeprowadzono rekrutacji na rok przedszkolny 2018/2019. Jak w takim przypadku powinna wyglądać procedura likwidacji tej placówki i na jakiej podstawie prawnej? Czy w takim przypadku wydaje się tylko zaświadczenie o wykreśleniu placówki z ewidencji czy należy wszcząć postępowanie administracyjne i wydać decyzje o wykreśleniu tej placówki z ewidencji? Kogo należy poinformować o likwidacji placówki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX