Jak powinna wyglądać organizacja czasu pracy urzędu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 28 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z zarządzeniem Nr 525 Prezesa Rady Ministrów z 26 października 2023 r. w sprawie sposobu organizacji czasu pracy urzędów, w urzędzie został wprowadzony ruchomy czas pracy, pracownicy moją rozpocząć pracę między 7.00, a 9.00, muszą przepracować osiem godzin. Wprowadzono także godziny urzędowania od 8.00 do 16.00 od wtorku do piątku, a w poniedziałek od 8.00 do 18.

Czy każdy wydział, stanowisko musi być obsadzone w godzinach urzędowania, czy wystarczające jest to, że otwarte jest biuro podawcze oraz sekretariat, a także komórki zajmujące się bezpośrednią obsługą interesantów?

Czy wszystkie komórki organizacyjne muszą być obsadzone pracownikami (co najmniej jednym) w godzinach urzędowania)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX