Jak powinna wyglądać ewidencja wypłaty odszkodowania pracownikowi z tytułu wypadku w pracy na podstawie ugody zawartej między pracodawcą a pracownikiem?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 września 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracodawca zawarł z pracownikiem pisemną ugodę, na podstawie której wypłacone zostanie mu odszkodowanie; ugoda została zawarta poza sądem (polubownie).
Jak powinna wyglądać ewidencja wypłaty odszkodowania pracownikowi z tytułu wypadku w pracy na podstawie ugody zawartej między pracodawcą a pracownikiem?
Czy wypłacone odszkodowanie stanowi koszt uzyskania przychodu dla pracodawcy?
Czy dla pracownika otrzymane odszkodowanie stanowi przychód podlegający opodatkowaniu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX