Jak powinna wyglądać ewidencja wypłaty odszkodowania pracownikowi z tytułu wypadku w pracy na podstawie ugody zawartej między pracodawcą a pracownikiem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rodziewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 19 września 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca zawarł z pracownikiem pisemną ugodę, na podstawie której wypłacone zostanie mu odszkodowanie; ugoda została zawarta poza sądem (polubownie).

Jak powinna wyglądać ewidencja wypłaty odszkodowania pracownikowi z tytułu wypadku w pracy na podstawie ugody zawartej między pracodawcą a pracownikiem?

Czy wypłacone odszkodowanie stanowi koszt uzyskania przychodu dla pracodawcy?

Czy dla pracownika otrzymane odszkodowanie stanowi przychód podlegający opodatkowaniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX