Jak powinna wyglądać ewidencja nabywanych materiałów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka dopiero rozpoczyna działalność. Firma będzie zajmowała się montowaniem wtyczek do kabli z czego wtyczki i opakowania są naszym materiałem, natomiast kable pozostają przez cały czas klienta. W skrócie klient przywozi do nas szpulkę kabla 100 km, my ją tniemy na kawałki, montujemy wtyczki, pakujemy w opakowania i oddajemy, fakturujemy usługę. Nie mamy magazynu produktów gotowych.

Jak w takiej sytuacji powinna wyglądać ewidencja naszych materiałów?

Czy prawidłowe będzie zastosowanie takiego procesu:

1. Faktura: Wn Rozliczenie zakupu materiałów, Ma kontrahent, Wn VAT

2. PZ (wg cen nabycia), Wn Materiały, Ma Rozliczenie zakupu materiałów

3. RW (wg cen przeciętnych), Wn Koszt materiałów "4", Ma Materiały, Wn Koszty bezpośrednie "5", Ma 490 Różnice od cen mają być księgowane na konto odchyleń?

Ewentualne różnice rozliczone zostaną inwentaryzacją, która ma być wykonywana na koniec każdego miesiąca?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX