Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa w zakładzie budżetowym inwestycji dofinansowanych dotacja celową z budżetu gminy?
PYTANIE
Jesteśmy Samorządowym Zakładem Budżetowym (pływalnia miejska), mamy w planie dotacje celową na remont dachu.
Czy powinniśmy utworzyć fundusz inwestycyjny (810/800 na planowana kwotę dotacji celowej)?
Remont jest w trakcie i zaczynamy ponosić koszty za nadzór inwestorski i częściowe wykonanie robót.
Jak mam zaksięgować:
1) otrzymane faktury za nadzór inwestorski, (który pokrywamy ze środków własnych, ponieważ nie był on ujęty w planie dotacji celowej na inwestycje);
2) zapłatę za w/w faktury;
3) fakturę za częściowe wykonanie robót (pokrywane ze środków na inwestycje);
4) wpływ środków na inwestycję z Urzędu Gminy na zapłatę w/w faktury;
5) zapłatę za w/w fakturę;
6) rozliczenie inwestycji i zwiększenie wartości początkowej budynku?
Będziemy też starać się o zwiększenie środków na inwestycję o koszy nadzoru inwestorskiego.
Gdy otrzymamy takie środki czy będą konieczne jakieś przeksięgowania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX