Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa rezerwy na roboty gwarancyjne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 13 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka deweloperska zawiązała rezerwę na roboty gwarancyjne na inwestycji, którą zakończyła. Rezerwa założona była na roboty, które do tej pory nie zostały wykonane. W chwili obecnej wspólnota mieszkaniowa ma zamiar skierować sprawę do sądu o wypłatę odszkodowania bądź naprawy niewykonane przez spółkę (roszczenia nie są jasno sprecyzowane). Ewidencja księgowa założonej rezerwy to: Wn: 527 (koszty sprzedaży - usługi budowlane), Ma: 646 (rozliczenia międzyokresowe bierne kosztów - rezerwa).

Czy spółka wiedząc, że sprawa trafi do sądu powinna zmienić kwalifikację rezerwy? Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać ewidencja księgowa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX