Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa ujawnionego niedoboru wyposażenia?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Przeprowadzono inwentaryzację, w wyniku której ujawniono niedobór elementów środka trwałego (środkiem trwałym był komplet szalunków: dźwigary i inne elementy).
Jak należy postąpić w przypadku ujawnionego niedoboru: środek trwały jest amortyzowany - czy po ujawnieniu niedoboru należy zmniejszyć o kwotę niedoboru wartość środka trwałego i od nowej wartości dalej amortyzować?
Jak ująć w ewidencji ujawniony niedobór?
Co w przypadku ujawnionego niedoboru pozycji wyposażenia (w momencie zakupu wartość zakupionego sprzętu jest księgowana na kontach 4 i 5)?
Niedobór dotyczy sprzętu zakupionego w poprzednich latach.
Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa ujawnionego niedoboru wyposażenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX