Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa ujawnionego niedoboru wyposażenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Soprych Maciej
Odpowiedzi udzielono: 17 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przeprowadzono inwentaryzację, w wyniku której ujawniono niedobór elementów środka trwałego (środkiem trwałym był komplet szalunków: dźwigary i inne elementy).

Jak należy postąpić w przypadku ujawnionego niedoboru: środek trwały jest amortyzowany - czy po ujawnieniu niedoboru należy zmniejszyć o kwotę niedoboru wartość środka trwałego i od nowej wartości dalej amortyzować?

Jak ująć w ewidencji ujawniony niedobór?

Co w przypadku ujawnionego niedoboru pozycji wyposażenia (w momencie zakupu wartość zakupionego sprzętu jest księgowana na kontach 4 i 5)?

Niedobór dotyczy sprzętu zakupionego w poprzednich latach.

Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa ujawnionego niedoboru wyposażenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX