Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa dotacji na zakup środków trwałych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa (wraz z kwotami) dotacji na zakup środków trwałych (wpływ dotacji, zakup środka trwałego, rozliczenie amortyzacji miesięcznej wraz z przychodem proporcjonalnym do amortyzacji)?

Czy powinna być odrębna analityka, dziennik i dekrety dotyczące dotacji?

Zaznaczam, że dotacja wpłynęła w czerwcu 2018 r. na kwotę 109.110 zł w formie zaliczki, faktura zakupu (z lipca 2018 r.) dotyczy trzech środków trwałych jeden na 396.234 zł netto, drugi na 135.500 zł netto, trzeci na 48.100 zł netto. Pierwszy ze stawką 14%, drugi 18% a trzeci 20%. OT w sierpniu. We wrześniu wpłynie też druga kwota dotacji na 100.000 zł. Prowadzimy koszty w zespole 4 i 5.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX