Jak powinna przebiegać ewidencja dystrybucji produktu, jeśli w polityce rachunkowości mamy zapisane, że towary handlowe ewidencjonujemy w cenach zakupu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 2 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy producentem, jednak obecnie zawarliśmy umowę o dystrybucji pewnego produktu. Towar ten kupujemy jako gotowy, a następnie kompletujemy go po 5 szt. w opakowanie jednostkowe i sprzedajemy. Ponosimy dodatkowe koszty, np. transportu, opakowania do tego kompletu, robocizny itd.
Jak powinna przebiegać ewidencja, jeśli w polityce rachunkowości mamy zapisane, że towary handlowe ewidencjonujemy w cenach zakupu?
Czy koszty transportu, opakowania, itd. mogą stanowić koszt uzyskania w dacie poniesienia czy też proporcjonalnie do ilości sprzedanych towarów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX