Jak powinna przebiegać ewidencja dystrybucji produktu, jeśli w polityce rachunkowości mamy zapisane, że towary handlowe ewidencjonujemy w cenach zakupu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 2 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy producentem, jednak obecnie zawarliśmy umowę o dystrybucji pewnego produktu. Towar ten kupujemy jako gotowy, a następnie kompletujemy go po 5 szt. w opakowanie jednostkowe i sprzedajemy. Ponosimy dodatkowe koszty, np. transportu, opakowania do tego kompletu, robocizny itd.

Jak powinna przebiegać ewidencja, jeśli w polityce rachunkowości mamy zapisane, że towary handlowe ewidencjonujemy w cenach zakupu?

Czy koszty transportu, opakowania, itd. mogą stanowić koszt uzyskania w dacie poniesienia czy też proporcjonalnie do ilości sprzedanych towarów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX