Jak powinna postąpić jednostka samorządu terytorialnego, która wykryła niezgodności w sprawozdaniu finansowym zlikwidowanej jednostki budżetowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Romaniuk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 31.08.2019 r. została zlikwidowana jednostka budżetowa (szkoła podstawowa). Został sporządzony bilans, rachunek zysków i strat oraz zestawienie zmian w funduszu jednostki na dzień 31.08.2019 r. W bilansie w kolumnie Stan na koniec roku widnieją zera, zaś w rachunku zysków i strat w kolumnie stan na koniec roku występują wartości tj. koszty (amortyzacja, wynagrodzenia, ubezpieczenia), strata. Sporządzając łączny rachunek zysków i strat jako JST za 2020 rok nie zgadzają się wartości w kolumnie Stan na koniec roku poprzedniego właśnie o te wartości (koszty zlikwidowanej jednostki).

Co w tej sytuacji ma zrobić JST?

Analogiczna sytuacja dotyczy zestawienia zmian w funduszu jednostki.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX