Jak powinna postąpić jednostka samorządu terytorialnego, która wykryła niezgodności w sprawozdaniu finansowym zlikwidowanej jednostki budżetowej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W dniu 31.08.2019 r. została zlikwidowana jednostka budżetowa (szkoła podstawowa). Został sporządzony bilans, rachunek zysków i strat oraz zestawienie zmian w funduszu jednostki na dzień 31.08.2019 r. W bilansie w kolumnie Stan na koniec roku widnieją zera, zaś w rachunku zysków i strat w kolumnie stan na koniec roku występują wartości tj. koszty (amortyzacja, wynagrodzenia, ubezpieczenia), strata. Sporządzając łączny rachunek zysków i strat jako JST za 2020 rok nie zgadzają się wartości w kolumnie Stan na koniec roku poprzedniego właśnie o te wartości (koszty zlikwidowanej jednostki).
Co w tej sytuacji ma zrobić JST?
Analogiczna sytuacja dotyczy zestawienia zmian w funduszu jednostki.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX