Jak powinna być zaksięgowana wymiana wadliwego towaru w ramach gwarancji? - OpenLEX

Jak powinna być zaksięgowana wymiana wadliwego towaru w ramach gwarancji?

Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 8 stycznia 2015 r.

PYTANIE

Jak powinna być zaksięgowana wymiana wadliwego towaru w ramach gwarancji, przy założeniu, że towar wymieniany jest na taki sam bądź inny towar (nowszy model)?

Wydaje mi się niewłaściwe dokonywanie korekty sprzedaży w powiązaniu z ponownym fakturowaniem, ponieważ moim zdaniem wymiana towaru nie stanowi sprzedaży.

Czy zwrot towaru powinien być jednak udokumentowany WZ korektą oraz fakturą korygującą sprzedaży oraz nową WZ i fakturą sprzedaży na nowy sprzęt czy też powinny to być wyłącznie dokumenty magazynowe?

W jakiej wartość powinno następować przyjęcie uszkodzonych towarów na magazyn, czy powinna to być oszacowana wartość bieżąca towaru czy historyczna cena zakupu?

Wymiana gwarancyjna towaru może się odbywać na przestrzeni 3-letniego okresu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX