Jak powinna być zaksięgowana wymiana wadliwego towaru w ramach gwarancji?
PYTANIE
Jak powinna być zaksięgowana wymiana wadliwego towaru w ramach gwarancji, przy założeniu, że towar wymieniany jest na taki sam bądź inny towar (nowszy model)?
Wydaje mi się niewłaściwe dokonywanie korekty sprzedaży w powiązaniu z ponownym fakturowaniem, ponieważ moim zdaniem wymiana towaru nie stanowi sprzedaży.
Czy zwrot towaru powinien być jednak udokumentowany WZ korektą oraz fakturą korygującą sprzedaży oraz nową WZ i fakturą sprzedaży na nowy sprzęt czy też powinny to być wyłącznie dokumenty magazynowe?
W jakiej wartość powinno następować przyjęcie uszkodzonych towarów na magazyn, czy powinna to być oszacowana wartość bieżąca towaru czy historyczna cena zakupu?
Wymiana gwarancyjna towaru może się odbywać na przestrzeni 3-letniego okresu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX