Jak powinna być skorygowana sprzedaż, jeśli dokonano zwrotu towaru (wystawiono korekty), a następnie towar został odebrany i pierwotne faktury opłacone?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 5 listopada 2018 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca sprzedaje zagranicę używane samochody ciężarowe. Często kupujący odbiera je z umówionego parkingu. W lutym sprzedał do Belgii dwa samochody. Stały one na parkingu do października. Faktury nie zostały opłacone.

W sierpniu przedsiębiorca skorygował faktury sprzedaży jako powód podając zwrot towaru. W październiku samochody zostały zabrane przez Belgów i zostały opłacone pierwotne faktury. Belgowie twierdzą, że do ich rozliczeń wystarczą faktury z lutego, ponieważ oni rozliczają się w systemie rocznym.

Jak powinien postąpić polski przedsiębiorca?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX