Jak powinien zachować się PINB po doręczeniu tytułu wykonawczego w stosunku do zobowiązanych, którzy zgłosili zarzut błędu co do osoby zobowiązanego, a jak w stosunku do nowego właściciela obiektu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sokołowska Marianna
Odpowiedzi udzielono: 28 maja 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Sprzedano nieruchomość na której zlokalizowany jest budynek, na który została wydana decyzja o remoncie i prowadzone jest postępowanie egzekucyjne ponieważ decyzja nie została wykonana. Zobowiązani zgłosili zarzut po doręczeniu tytułu wykonawczego, iż zachodzi błąd co do osoby zobowiązanego. Nie wykazali przy tym, na czym ten błąd polega, ale można domyślać się że chodzi o sprzedaż nieruchomości, co potwierdzają poczynione ustalenia - aktualny wypis z rejestru gruntów.

Jak powinien zachować się PINB w stosunku do zobowiązanych którzy zgłosili zarzut (błąd, co do osoby zobowiązanego to nie to samo, co zmiana zobowiązanego), a jak w stosunku do nowego właściciela obiektu?

Jak zakończyć postępowanie egzekucyjne w stosunku do poprzednich właścicieli obiektu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX