Jak powinien wyglądać cały proces ustalania i księgowania rezerwy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 18 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka budowlana ma rezerwę na naprawy gwarancyjne. Do tej pory nie uwzględniała przewidywanych kosztów napraw w okresie posprzedażnym w budżecie, na podstawie którego dokonywała wyceny kontraktu długoterminowego. Rezerwę odpisywała w pozostałe koszty operacyjne. Obecny audytor uważa, że jest to nieprawidłowe. Prosi o przeliczenie wycen z poprzedniego roku i obecnego i doliczenie rezerw.

Jak powinien wyglądać cały proces ustalania i księgowania rezerwy?

Dodam, że spółka tworzyła rezerwę do zakończonych kontraktów, a nie tych podlegających jeszcze wycenie.

Jak ewentualnie zaprezentować sytuację w sprawozdaniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX