Jak powinien wyglądać cały proces ustalania i księgowania rezerwy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 18 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka budowlana ma rezerwę na naprawy gwarancyjne. Do tej pory nie uwzględniała przewidywanych kosztów napraw w okresie posprzedażnym w budżecie, na podstawie którego dokonywała wyceny kontraktu długoterminowego. Rezerwę odpisywała w pozostałe koszty operacyjne. Obecny audytor uważa, że jest to nieprawidłowe. Prosi o przeliczenie wycen z poprzedniego roku i obecnego i doliczenie rezerw.
Jak powinien wyglądać cały proces ustalania i księgowania rezerwy?
Dodam, że spółka tworzyła rezerwę do zakończonych kontraktów, a nie tych podlegających jeszcze wycenie.
Jak ewentualnie zaprezentować sytuację w sprawozdaniu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX