Jak powinien postąpić zamawiający w sytuacji, w której ogłosił on zapytanie ofertowe na wynajem i serwis drukarek na kolejny rok, które zostało unieważnione, ze względu na błędy w ofertach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wolski Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 1 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamawiający w 2021 r. podpisał umowę na wynajem i serwis drukarek z terminem obwiązywania umowy od 01.11 .2021 r. - 31.10.2022 r. (wartość umowy wynosi 128.000 zł netto). W październiku 2022 r. zamawiający ogłosił zapytanie ofertowe na wynajem i serwis drukarek na kolejny rok tj. od 01.11 .2022 r. do 31.10.2023 r. Ze względu na błędy w ofertach zapytanie ofertowe zostało unieważnione.

Czy zamawiający może podpisać aneks do umowy z dotychczasowym wykonawcą serwisu drukarek, czy podpisać nową umowę tylko na 1 miesiąc, a w tym czasie ogłosić kolejne zapytanie ofertowe na wynajem i serwis drukarek jednak już nie na 12 miesięcy a od 01.12.2022 r. do 31.10.2022 r.?

Należy tu podkreślić, że wszystkie oferty, które wpłynęły w unieważnionym już zapytaniu, nie przekraczały 130.000 zł netto. Mamy tu do czynienia z usługą powtarzającą się, podlegającą wznowieniu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX