Jak powinien postąpić zamawiający w sytuacji, gdy pozostało do zwrotu 3.429,66 zł, które powinien zwrócić wykonawcy po upływie okresu rękojmi, jeśli termin już upłynął i nie da się skontaktować w żaden sposób z wykonawcą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Smolczewska Maria
Odpowiedzi udzielono: 9 listopada 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W 2015 r. na terenie szkoły został przeprowadzony remont łazienek. Wykonawca wpłacił zabezpieczenie należnego wykonania umowy w kwocie 11.432,19 zł, z czego 8.002,53 zł zostało zwrócone po dokonaniu końcowego odbioru przedmiotu umowy. Pozostało do zwrotu 3.429,66 zł, które należy zwrócić po upływie okresu rękojmi, tj. 84 miesięcy. Termin już upłynął. Podjęto wielokrotne próby kontaktu z wykonawcą zarówno telefoniczne jak i pisemne. Zostały wysłane zawiadomienia listem poleconym na adres wskazany w umowie z prośbą o kontakt, jednakże brak odzewu.

Jak należy postąpić w takiej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX