Jak powinien postąpić zamawiający, w sytuacji, gdy doszło do naruszenia integralności podpisanych danych w złożonej ofercie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gral Kamil
Odpowiedzi udzielono: 5 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 p.z.p. Do zamawiającego wpłynęły oferty. Dokonano procesu weryfikacji ofert pod względem prawidłowo złożonych podpisów kwalifikowanych na dokumentach. Jeden z wykonawców złożył formularz cenowy - format XLS., który jest podpisany podpisem kwalifikowanym XAdES, (są załączone dwa pliki – jeden xls. i drugi z podpisem). Weryfikacja podpisu ma status: "nieważny/nieprawidłowy, negatywnie zweryfikowany: obiekt, do którego odnosi się podpis został naruszony, przynajmniej jeden skrót w podpisie nie zgadza się ze skrótem dokumentu". Nadmienię, że zamawiający w zapisach SWZ wyraźnie wskazał, że ofertę należy złożyć w języku polskim, sporządzoną, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami zamawiającego, określonymi w dokumentach zamówienia.

Czy taką ofertę należy odrzucić? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX