Jak powinien postąpić zamawiający, jeżeli w trakcie realizacji umowy okaże się, że zapotrzebowanie określonych rodzajów pozycji będzie inne?
PYTANIE
Zamawiający planuje wszcząć postępowanie w trybie podstawowym na remonty cząstkowe nawierzchni betonowych. Wynagrodzenie kosztorysowe. Dla porównania ceny ofert wskazał ilości pozycji do wyceny, np. remont nawierzchni z kostki brukowej gr. 6 cm - 500 m2, przestawienie krawężnika - 100 m2, wymiana i regulacja włazu studni - 5 szt. itp. W umowie określone zostaną ceny za poszczególne pozycje oraz całkowita maksymalna kwota wynikająca z oferty.
Zakres zamówienia został oszacowany według aktualnej wiedzy, jednak czy jeżeli w trakcie realizacji umowy okaże się, że zapotrzebowanie będzie inne i należy np. do jednej pozycji dodać sztuki/metry a od innej odjąć (ale nie powodować zwiększenia kwoty wynikającej umowy, tylko działać w ramach posiadanej kwoty), to czy zamawiający może dostosowywać te pozycje w ramach tej umowy do realnych potrzeb?
Czy należy w projekcie umowy wpisać jakąś informację o tym?
Czy trzeba dokonywać tego typu zmiany aneksem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX