Jak powinien postąpić zamawiający, jeśli w złożonych wyjaśnieniach wykonawca potwierdził, że w momencie podpisania umowy przedłoży oświadczenie producenta o wydłużonej 25 letniej gwarancji na oferowany produkt?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nagórek Marcin
Odpowiedzi udzielono: 3 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Postępowanie na dostawę fotowoltaiki. Zamawiający żądał złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego w postaci karty katalogowej modułów fotowoltaicznych, która będzie potwierdzała zgodność oferowanych modułów fotowoltaicznych z określonymi przez zamawiającego wymaganiami. Dopuścił też możliwość uzupełnienia brakującego lub niekompletnego przedmiotowego środka dowodowego. Ustalono następujące kryteria oceny ofert: - okres gwarancji producenta na moduły fotowoltaiczne (minimum 12 lat maksymalnie 25 lat) - 40 % - cena 60 %. Wykonawca złożył formularz ofertowy, w którym wskazał okres gwarancji na 25 lat, natomiast w przedłożonej karcie katalogowej produktu jest wpisana gwarancja 12 lat. W złożonych wyjaśnieniach wykonawca wskazał, że producent może dać wyższą gwarancję niż wskazana w karcie produktu i potwierdził, że w momencie podpisania umowy przedłoży oświadczenie producenta o wydłużonej 25 letniej gwarancji na oferowany produkt.

Jak ma postąpić zamawiający, uznać ofertę czy odrzucić i na jakiej podstawie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX