Jak powinien postąpić zamawiający, jeśli w raporcie przebiegu oferty wskazano, iż formularz oferty nie został poprawnie przetworzony, natomiast oferta możliwa jest do odczytania, podpisana elektronicznie i w pełni wypełniona?
PYTANIE
Postępowanie prowadzone na platformie e-zamówienia. Oferty składane są przez wykonawców za pośrednictwem formularza interaktywnego. W SWZ wskazano m.in.: "Oferta, zgodnie ze wzorem dokumentu (aktualnym formularzu interaktywnym udostępnionym na Platformie), określonym załącznikiem nr 1 do SWZ, składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym". Przy wygenerowaniu informacji z otwarcia ofert, w jednej z ofert pojawił się następujący komunikat: Oferta została złożona, ale nie zawiera prawidłowego formularza i nie można odczytać z niego danych - sprawdź informacje w raporcie z przebiegu otwarcia ofert. W raporcie z przebiegu w danej ofercie wskazano, iż formularz oferty nie został poprawnie przetworzony. Oferta możliwa do odczytania, podpisana elektronicznie i wypełniona w pełni, tj. zawierająca wszystkie wymagane przez zamawiającego informacje.
Czy zachodzi jakakolwiek przesłanka do tego, by odrzucić ofertę wykonawcy (jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej), czy należy ją uznać za właściwie złożoną (oświadczenie woli zostało złożone przez wykonawcę zgodnie z ostatnim obowiązującym i złączonym formularzem interaktywnym)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX