Jak powinien postąpić starosta w przypadku zmiany stanu prawnego, który pozbawił go możliwości wydawania decyzji administracyjnych w konkretnym katalogu spraw?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 20 grudnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 17.11.2021 r. wszczęto postępowania administracyjne w sprawie skierowania kierowcy na badania lekarskie i psychologiczne oraz kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii w trybie art. 99 ust. 1 pkt 2 lit. a, pkt 3 lit. a, pkt 5 ustawy z 5.01.2011 r. o kierujących pojazdami (w brzmieniu nadanym im w Dz.U. z 2021 r. poz. 1212). Zawiadomienia w powyższych sprawach kierowca odebrał w dniu 26.11.2021 r. Zatem wydanie stosownych decyzji było możliwe najwcześniej w dniu 6.12.2021 r. Było, ponieważ na podstawie art. 4 pkt 30 ustawy z 14.10.2021 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1997), z mocą obowiązującą od 4.12.2021 r., nadano nowe brzmienie art. 99 ust. 1-3 ustawy z 5.01.2011 r. o kierujących pojazdami. Pozbawiono starostę możliwości skierowania kierowcy w drodze decyzji administracyjnej w trybie art. art. 99 ust. 1 pkt 2 lit. a, pkt 3 lit. a, pkt 5 ww. ustawy. W związku z powyższym, zwracam się z zapytaniem w jaki sposób zakończyć postępowania w przedmiotowych sprawach? Nadmieniam, że obecnie na podstawie art. 98a ust. 4 ustawy z 5.01.2011 r. o kierujących pojazdami, starosta wysyła osobom, o którym mowa w ust. 1-3, jedynie informację o obowiązku poddania się odpowiednio badaniom lekarskim, psychologicznym lub o obowiązku ukończenia kursu reedukacyjnego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX