Jak powinien postąpić pracodawca w przypadku, kiedy istnieją wątpliwości co do rzetelności wykonywanych przez pracownika zadań?
PYTANIE
Istnieją wątpliwości co do rzetelności wykonywanych przez pracownika zadań. Pracodawca chciałby to zweryfikować, jednocześnie mając pewność, że pracownik nie będzie próbował manipulować faktami/danymi/odpowiedziami kolegów z pracy. Pracownik ma jedynie 8 dni zaległego urlopu wypoczynkowego za 2012 r. Trudno więc mówić o wysyłaniu na urlop zwłaszcza, że to początek stycznia.
Jak postąpić w tym przypadku?
Czy możliwe jest zawieszenie w obowiązkach pracowniczych?
Czy jedynym możliwym rozwiązaniem jest porozumienie stron o zwolnieniu z obowiązku świadczenia pracy (z zachowaniem prawa do wynagrodzenia oczywiście)?
Co w przypadku gdy pracownik odmówi podpisania porozumienia?
Czy zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy musi być pisemnie uzasadnione gdyż nie jest wydawane w okresie wypowiedzenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX