Jak powinien postąpić pracodawca który od byłego pracownika otrzymał pismo o sporządzenie dokumentacji dla celów emerytalnych i przesłanie jej na adres wskazanej osoby?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Baranowska -Górecka Aleksandra
Odpowiedzi udzielono: 16 maja 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca otrzymał od byłego pracownika pisemną prośbę o sporządzenie dokumentacji dla celów emerytalnych (RP-7, świadectwo pracy). Pracownik przebywa obecnie za granicą, w ww.piśmie wskazał imię i nazwisko oraz adres osoby w kraju, do której mają być wysłane żądane dokumenty.

Czy można potraktować wskazaną w ww.piśmie osobę jako pełnomocnika do odbioru korespondencji i wysłać na jej nazwisko i adres żądane dokumenty, czy też należy prosić o przedstawienie odrębnego, pisemnego pełnomocnictwa?

Czy na pracodawcy ciąży obowiązek informacyjny (RODO) wobec byłego pracownika i wskazanej przez niego osoby (klauzula informacyjna dostępna jest na stronie internetowej pracodawcy)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX