Jak powinien postąpić pracodawca, jeśli pracownik po 2 tygodniach od zdarzenia zgłosił wypadek, który miał miejsce w drodze do pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 17 października 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik 22.09. jadąc do pracy spowodował kolizję (ze swojej winy). Zadzwonił do firmy informując, że nic mu się nie stało i że tego dnia nie będzie go w pracy. Następnego dnia przyjechał do firmy, nie skarżył się na żadne dolegliwości, normalnie pracował. Nie zgłosił także wypadku w drodze do pracy. Dnia 2.10. ze względu na redukcję zatrudnienia pracownik ten dostał wypowiedzenie umowy. W dniu 6.10. przysłał do firmy zwolnienie lekarskie oraz zadzwonił do kadr informując, że chce zgłosić wypadek w drodze do pracy, który miał miejsce dnia 22.09. Poinformował, że teraz odczuwa dolegliwości związane ze zdarzeniem, które miało miejsce 2 tygodnie wcześniej (wcześniej nic na to nie wskazywało). Powyższe okoliczności budzą duże wątpliwości i wydaję nam się, że aktualne zwolnienie lekarskie nie ma związku ze zdarzeniem drogowym z dnia 22.09.

Czy należy uznać powyższe zdarzenie za wypadek w drodze do pracy?

Czy pracownik powinien dostarczyć dokumentację medyczną potwierdzającą doznanie urazu w dniu 22.09.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX