Jak powinien postąpić podatnik VAT przy zwrocie towarów?
PYTANIE
Sprzedawca będący czynnym podatnikiem VAT dokonał sprzedaży towarów (tkanin) w maju 2021. W tym samym miesiącu klient zwrócił się do sprzedawcy o wymianę zakupionych towarów, ponieważ nie spełniały jego oczekiwań. Sprzedawca zgodził się na wymianę. Zgodnie z uzgodnieniem stron sprzedawca nie dokonał zwrotu pieniędzy nabywcy, któremu miał po prostu wymienić towar na inny. W czerwcu 2021 nabywca dokonał ostatecznego wyboru nowych tkanin. W dniu 19 czerwca, kiedy nabywca dokonał ostatecznego wyboru nowych tkanin, sprzedawca skorygował fakturę majową do zera i wystawił nową zawierającą nowowybrane towary, które wysłał do nabywcy.
Czy sprzedawca postąpił poprawnie i czy poprawnie zaksięgował fakturę korygującą w czerwcu? Czy miałby on prawo do zaliczenia korekty na maj jeśli została wystawiona i dostarczona do sprzedawcy 19 czerwca? Czy znaczenie ma kiedy sprzedawca otrzymał towary do wymiany?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX