Jak powinien postąpić ośrodek pomocy społecznej w związku z prośbą strony o umorzenie nienależnie pobranego zasiłku pielęgnacyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 27 grudnia 2017 r.

PYTANIE

Dnia 16.01.2017 roku Pani Kowalskiej na podstawie art.16 ust. 6 oraz art. 32 ust. 1 ustawy z 28.11.2003 r. o świadczeniach rodzinnych - dalej u.ś.r., została wydana decyzja uchylająca prawo do zasiłku pielęgnacyjnego w związku z uzyskaną informacją, że Pani Kowalska w związku ukończeniem 75 roku życia jest uprawniona do dodatku pielęgnacyjnego w ZUS. Dnia 13.02.2017 r. od w/w decyzji Pani Kowalska złożyła odwołanie. SKO utrzymało zaskarżoną decyzję w mocy. Pismem z dnia 24.04.2017 r., zgodnie z art. 16 ust. 7 i 8 u.ś.r., GOPS wystąpił do ZUS o zwrot wypłaconego zasiłku pielęgnacyjnego za okres przyznania dodatku pielęgnacyjnego. Pismem z dnia 17.07.2017 r. ZUS poinformował, że wypłacony zasiłek pielęgnacyjny będzie potrącany Pani Kowalskiej ze świadczenia w kwocie 254 zł miesięcznie począwszy od 06/2017 r. i przekazany na konto GOPS (zwrot z ZUS-u wpłacany jest regularnie). W dniu 17.10.2017 r. Pani Kowalska pismem zwróciła się o umorzenie całości, bądź części nienależnie pobranego świadczenia - zasiłku pielęgnacyjnego wskazując na swoją niepełnosprawność oraz ciężką sytuacją majątkową, rodzinną.

Jak powinien postąpić GOPS w związku z prośbą strony o umorzenie nienależnie pobranych świadczeń?

Nadmieniam że GOPS do dnia dzisiejszego nie wydał decyzji o nienależnie pobranych świadczeniach i nakazie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, tylko wystąpił pismem do ZUS jak wykazano powyżej.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX