Jak powinien postąpić ośrodek, jeśli klientka nie stawia się na wezwania w celu wyjaśnienia jej sytuacji dochodowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sierpowska Iwona
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klientka prowadzi wspólne gospodarstwo domowe z córką w wieku szkolnym. Korzysta z pomocy ośrodka (w maju 2014 r. został przyznany zasiłek okresowy oraz zasiłek celowy, od sierpnia do października 2014 r. przyznany zasiłek okresowy, obiady dla dziecka w szkole od września do grudnia 2014 r. oraz zasiłek celowy w sierpniu 2014 r.). W październiku 2014 r. pracownik socjalny otrzymał informacje ze środowiska, iż klientka w maju 2014 r. otrzymała kwotę 15.000 zł po śmierci matki, w rozmowie telefonicznej klientka przyznała, iż otrzymała kwotę 16.000 zł (klientka nie zgłosiła osobiście faktu otrzymania pieniędzy). W związku z powyższym dnia 1 października 2014 r. zostało wszczęte postępowanie w sprawie zmiany lub uchylenia decyzji przyznającej zasiłek okresowy oraz w sprawie uchylenia decyzji przyznającej obiady w szkole.

Jak należy postępować w przypadku, gdy klientka otrzymała ww. kwotę po śmierci matki, nie stawiła się na wezwanie w celu wyjaśnienia sytuacji, przy kolejnej próbie rozmowy telefonicznej z pracownikiem socjalnym nie wykazała chęci rozmowy, nie podała również instytucji, która wypłaciła wymienioną powyżej kwotę?

Klientka nadal korzysta z pomocy ośrodka.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX