Jak powinien postąpić organ z wnioskiem o potwierdzenie możliwościowi wykonywania decyzji związanych z przedsiębiorstwem - tj. zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na transport odpadów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 8 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zarządca sukcesyjny przedsiębiorstwa w spadku złożył w styczniu 2022 r. do starosty wniosek o potwierdzenie możliwościowi wykonywania decyzji związanych z przedsiębiorstwem, tj. zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na transport odpadów, wydane przez starostę.

Jak powinien postąpić organ z tak złożonym wnioskiem dotyczącym łącznie obu zezwoleń, skoro zezwolenie na transport odpadów wygasło z mocy prawa z dniem 24.01.2018 r., natomiast podmioty funkcjonujące w zakresie transportu odpadów były obowiązane złożyć wniosek o wpis do rejestru zgodnie z przepisem przejściowym - art. 234 ust. 2 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2021 r. poz. 779) – dalej u.o. w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru, tj. do 24 lipca 2018 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX