Jak powinien postąpić organ, który otrzymał korektę sprawozdania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości sprzed 4 lat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 22 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca złożył w listopadzie 2022 r. korektę sprawozdania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości za I półrocze 2018 r.

Jak w takiej sytuacji powinien postąpić organ mając na uwadze przepis art. 9taa ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g., zgodnie z którym nie dokonuje się korekty sprawozdań, o których mowa w art. 9n ust. 1, art. 9na ust. 1, art. 9nb ust. 1, art. 9o ust. 1, art. 9q ust. 1 i art. 9s ust. 1 u.u.c.p.g., po upływie 2 lat od terminu ich przekazania określonego odpowiednio w art. 9n ust. 2, art. 9na ust. 2, art. 9nb ust. 2, art. 9o ust. 2, art. 9q ust. 2 i art. 9s ust. 2 u.u.c.p.g.?

Czy należy poinformować pisemnie przedsiębiorcę, że złożenie korekty nie jest dopuszczalne, odesłać sprawozdanie, a może wszcząć postępowanie w sprawie naliczenia kary za przekazanie nierzetelnego sprawozdania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX