Jak powinien postąpić organ, jeśli w trakcie wysłania zawiadomienia o zakończeniu postępowania administracyjnego do urzędu wrócił list z adnotacją o śmierci strony postępowania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 24 listopada 2018 r.
Autor odpowiedzi: Pacholak Mariola
Odpowiedzi udzielono: 23 września 2017 r.

PYTANIE

W trakcie wysłania zawiadomienia o zakończeniu postępowania administracyjnego do urzędu wrócił list z adnotacją o śmierci strony postępowania. Organowi pozostało 17 dni do rozpatrzenia sprawy. Organ wystąpił do gminy o akt zgonu.

W jakim momencie zawiesić postępowanie administracyjne?

Czy w przypadku przeprowadzenia postępowania spadkowego oraz wskazania spadkobierców należy od początku przeprowadzić postępowanie administracyjne?

Czy w takim przypadku czas postępowania liczy się od początku, tj. 65 dni?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX