Jak potraktować w VAT nieodpłatne przekazanie dodatkowej partii towaru na poczet ewentualnych przyszłych reklamacji?
PYTANIE
Jesteśmy firmą produkcyjną która zakupuje materiały produkcyjne z całego świata. Niestety, sporo materiałów produkcyjnych jest reklamowanych z uwagi na jakość. Dostawca zaproponował nam. że do każdej dostawy dołoży np. po 30 szt. danego materiału na poczet ewentualnych reklamacji, zdarza się niestety, że wartość ta przekroczy kwotę 100 zł w roku podatkowym, jeśli potraktowalibyśmy to jako gratis. Towar dostarczany jest np. z Chin, dlatego typowa procedura reklamacyjna jest czasochłonna i kosztowna. Reklamacje zdarzają się często, jednak może się okazać, że dodatkowe przesyłane ilości będą w nadmiarze lub będą niewystarczające, aby pokryć wszystkie reklamacje.
Jak powinniśmy postąpić na gruncie podatku VAT, jeśli dostawca dołoży do zamówienia materiały na poczet przyszłych reklamacji?
Na fakturze towar ten dostawca chciałby opisać jako "wolny od opłaty".
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX