Jak potraktować problem niewypracowanych godzin przy równoważnym czasie pracy w związku z pandemią koronawirusa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 20 lipca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W domu pomocy społecznej z uwagi na zagrożenie COVID - 19 od IV 2020 r. wprowadziliśmy równoważny system czasu pracy przedłużony do 12h/dz. Personel został podzielony na 2 zespoły które nie mogą się kontaktować. Rotacja odbywa się co 7 dni (np. zespół A pracuje 7 dni w dyżurach po 12h/dzień i potem na 7 dni przerwy, wchodzi drugi zespół i pracuje podobnie). Z uwagi na to że w II kwartale był problem z wypracowaniem godzin przedłużyliśmy okres rozliczeniowy do końca 2020 r. Obecnie problem z wypracowaniem należnych godzin się nawarstwia. Trudno też przewidzieć jak długo w takim systemie pracy przyjdzie nam pracować. Liczba godzin do odpracowania się powiększa. Nie możemy zmusić pracownika aby w tych brakujących godzinach brał urlop.

Jak potraktować problem niewypracowanych, brakujących godzin? Czy traktować to jako nieobecność usprawiedliwioną (jak to dokumentować) i stratę pracodawcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX