Jak potraktować nieobecność pracownika, który z jednodniowym opóźnieniem został poinformowany o zakończonej kwarantannie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 7 maja 2021 r.
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 26 kwietnia 2021 r.

PYTANIE

Pracownik dostał skierowanie na testy COVID-19 dnia 12.04. Jednocześnie została nałożona kwarantanna do dnia 22.04. W dniu 13.04. pracownik udał się test. Pracownik nie otrzymał kodu na odczyt wyników laboratoryjnych online. Do końca dnia 13.04. pracownik nie otrzymał informacji o wyniku (ani telefonicznie, ani sms, ani na internetowym koncie pacjenta). W dniu 14.04. pracownik szpitala telefonicznie poinformował pracownika, iż wynik jest ujemny. Na internetowym koncie pacjenta pracownika informacja o wyniku pojawiła się dopiero w późnych godzinach popołudniowych dnia 14.04. Wynik ten obejmował datę 13.04.; godz. 22.31, co oznaczało, że kwarantanna pracownika skończyła się w dniu 13.04. Pracownik o wyniku został poinformowany dopiero 14.04. i tego dnia był nieobecny w pracy.

Jak należny rozliczyć nieobecność pracownika w dniu 14.04., skoro jego nieobecność nie była z jego winy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX