Jak potraktować koszty związane z pracownikami, którzy uczestniczą w wyjeździe jako opieka grupy klientów?
PYTANIE
Nasza firma zorganizowała akcję promocyjną w której nagrodą dla klientów którzy osiągną określony obrót jest wyjazd turystyczny do Włoch. Koszt takiego wyjazdu jako nagrodę dla klientów w sprzedaży premiowej możemy potraktować jako koszt podatkowy. Nasza firma przekazuje klientom informację na temat kosztów wyjazdu jakie przypadają na uczestnika.
I tutaj pojawia się wątpliwość jak potraktować koszty związane z naszymi pracownikami, którzy uczestniczą w wyjeździe jako opieka grupy klientów?
Czy koszt noclegów, gastronomii i innych atrakcji naszych pracowników powinien zwiększyć wartość nieodpłatnego świadczenia wykazywanego w informacji dla klientów?
Czy koszty (noclegi, gastronomia, atrakcje) dotyczące pracowników możemy zaksięgować jako koszt podróży służbowej KUP i nie doliczać ich do wartości przekazywanej klientom?
Przykładowo wartość wyjazdu to 24000 zł. Uczestniczy w nim 12 osób w tym 2 pracowników.
Czy w informacji dla klientów powinniśmy wykazać kwotę 2000 zł jako wartość nieodpłatnego świadczenia przekazanego klientom jako nagroda w akcji promocyjnej, czy może 2400 zł?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX