Jak postąpić z wydaną, niezrealizowaną informacją, czy należy wszcząć postępowanie i uchylić prawo do dodatku węglowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bochenek Michał
Odpowiedzi udzielono: 2 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 17.11.2022 r. za pomocą Poczty Polskiej strona złożyła wniosek o dodatek węglowy. Po weryfikacji wniosku dnia 01.12.2022 r. organ przyznał informacją dodatek węglowy, który zgodnie z dyspozycja wniosku miał być odebrany w kasie banku. Wnioskodawca podał nr telefonu, którego niestety nie odbierał, zatem organ nie miał możliwości poinformowania strony, że w kasie czekają pieniądze do odbioru.

W dniu 20.12.2022 r. pracownik socjalny poinformował stronę w miejscu jego zamieszkania, że dodatek jest do odbioru w kasie banku. Wnioskodawca stwierdził, że nie może pobrać tych pieniędzy, nie może o tym rozmawiać z pracownikiem, nie podając przyczyny. Organ nie posiada wobec tego informacji, z jakich przyczyn strona nie może odebrać dodatku, nie może go też zmusić do jego przyjęcia.

Jak postąpić z wydaną, niezrealizowaną informacją, czy należy wszcząć postępowanie i uchylić prawo do dodatku węglowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX