Jak postąpić w sytuacji, gdy spółka z Niemiec wystawiła podatnikowi fakturę, obciążając towarem, który zwróciła oraz dodatkowo kosztami sortowania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2007 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak postąpić w sytuacji gdy Spółka z Niemiec wystawiła nam fakturę, obciążając nas towarem, który nam zwróciła, dodatkowo obciążyła nas kosztami sortowania?

Nie wiemy, której faktury dotyczy ta reklamacja, w związku z tym nie wiemy, jaki zastosować kurs do przeliczenia tej faktury (faktura wystawiona w euro).

Czy możemy przyjąć taką fakturę, czy możemy ją zaksięgować i jak to zrobić? Jakie są konsekwencje w sytuacji, gdy kontrahent nam wystawi fakturę (na zwrot towaru), zamiast wystawienia przez nas korekty na dostawę wewnątrzwspólnotową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX