Jak postąpić w sytuacji, gdy podatnik wystawi fakturę później niż 15 dnia miesiąca następującego po wykonaniu usługi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 4 października 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wystawiliśmy fakturę za usługę dla krajowego podatnika po terminie (później niż 15 dnia miesiąca następującego po wykonaniu usługi) z datą sprzedaży z lipca. Klient nie chce się na nią zgodzić. Twierdzi, że od nieprawidłowo wystawionej faktury nie może odliczyć podatku VAT. Klient powiedział, że nie zapłaci tej faktury - chyba, że zwrócimy mu podatek VAT.

Czy Klient ma rację? Co można zrobić w tej sytuacji?

Co zrobić w sytuacji, gdy faktura zostanie wystawiona po terminie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX