Jak postąpić w sytuacji, gdy faktura u podatnika i kontrahenta mają różne dane?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 4 lutego 2020 r.

PYTANIE

Doszło do pomyłki w kwocie. W momencie wystawiania faktury pracownik popełnił błąd i wysłał fakturę (wersja I) przed jej ostateczną akceptacją do klienta. Faktura była na kwotę wyższą niż powinna być. Natomiast w systemie ostatecznie została zaakceptowana i zaksięgowana kwota niższa (wersja II). Błąd został odkryty dwa miesiące później.

Czy prawidłowym byłoby następujące rozwiązanie: anulowanie poprzez przekreślenie faktury, która jest w księgach (wersja II) - nie została ona wysłana do kontrahenta nie trafiła do obiegu?

Następnie przywrócenie danych takich jakie ma klient na fakturze i opatrzenie jej jako duplikat oraz wystawienie faktury korygującej (do faktury wersji I) do kwoty jaką powinna być. Następnie wysłanie korekty podatku VAT z wyjaśnieniem.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX