Jak postąpić w sytuacji, gdy faktura u podatnika i kontrahenta mają różne dane?
PYTANIE
Doszło do pomyłki w kwocie. W momencie wystawiania faktury pracownik popełnił błąd i wysłał fakturę (wersja I) przed jej ostateczną akceptacją do klienta. Faktura była na kwotę wyższą niż powinna być. Natomiast w systemie ostatecznie została zaakceptowana i zaksięgowana kwota niższa (wersja II). Błąd został odkryty dwa miesiące później.
Czy prawidłowym byłoby następujące rozwiązanie: anulowanie poprzez przekreślenie faktury, która jest w księgach (wersja II) - nie została ona wysłana do kontrahenta nie trafiła do obiegu?
Następnie przywrócenie danych takich jakie ma klient na fakturze i opatrzenie jej jako duplikat oraz wystawienie faktury korygującej (do faktury wersji I) do kwoty jaką powinna być. Następnie wysłanie korekty podatku VAT z wyjaśnieniem.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX