Jak postąpić w przypadku uszkodzenia środków trwałych, które zostaną wymienione na nowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jedno z pomieszczeń spółki zostało zalane przez innym podmiot. W wyniku tego zdarzenia spółka poniosła dodatkowe koszty, które zostały refakturowane na podmiot winny zaistniałej sytuacji. W ramach kosztów które będą zwrócone zostaną zakupione również nowe środki trwałe w zamian za uszkodzone w wyniku zdarzenia losowego.

Jak spółka powinna postąpić z wymienionymi środkami trwałymi, jeśli te stare uszkodzone zostały już w całości zamortyzowane?

Czy powinny być zlikwidowane, a w ich miejsce należy wprowadzić nowe?

Czy te nowe środki powinny podlegać amortyzacji?

Czy można refakturować koszt zakupu środków trwałych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX