Jak postąpić w przypadku uszkodzenia środków trwałych, które zostaną wymienione na nowe?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jedno z pomieszczeń spółki zostało zalane przez innym podmiot. W wyniku tego zdarzenia spółka poniosła dodatkowe koszty, które zostały refakturowane na podmiot winny zaistniałej sytuacji. W ramach kosztów które będą zwrócone zostaną zakupione również nowe środki trwałe w zamian za uszkodzone w wyniku zdarzenia losowego.
Jak spółka powinna postąpić z wymienionymi środkami trwałymi, jeśli te stare uszkodzone zostały już w całości zamortyzowane?
Czy powinny być zlikwidowane, a w ich miejsce należy wprowadzić nowe?
Czy te nowe środki powinny podlegać amortyzacji?
Czy można refakturować koszt zakupu środków trwałych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX