Jak postąpić w przypadku niepobrania odpłatności za abonament medyczny?
PYTANIE
W naszej firmie obowiązuje możliwość zakupu pakietu opieki medycznej za 10% wartości. Konstrukcja tradycyjnie wskazuje na płatność podatku od części sfinansowanej przez pracodawcę tj. od 90% wartości pakietu. Korzystamy ze zwolnienia ze składek ZUS w tym przypadku. Pytanie dotyczy sytuacji, w której nie dokonaliśmy właściwych naliczeń i potrącenia, a pracownik już odszedł.
Czy w tej sytuacji powinniśmy zaksięgować w przychody wartość 90% pakietu, czy fakt, że w opisanej sytuacji, firma pokryje koszty w 100% to do przychodu zaliczyć należałoby 100% wartości abonamentu?
Czy może cała wartość, w sytuacji kiedy pracownik nie partycypuje w kosztach, powinna również wejść do podstawy ZUS i to my powinniśmy dodatkowo ubruttowić tę wartość i zapłacić składki ZUS?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX