Jak postąpić w przypadku likwidacji jednoosobowej działalności w pierwszym miesiącu kwartału względem nowych zasad VAT?
PYTANIE
Jak postąpić w przypadku likwidacji jednoosobowej działalności w pierwszym miesiącu kwartału (podatnik rozliczający się kwartalnie) względem nowych zasad?
Czy właściwym zachowaniem było wysłanie części ewidencyjnej JPK_V7K za październik 2020 z wykazanym spisem z natury, za listopad 2020 zerowego pliku JPK (działalność już nie istniała) oraz JPK_V7K za grudzień z częścią deklaracyjną i ewidencyjną za cały IV kwartał 2020?
Czy można było je wszystkie wysłać do 25 listopada 2020 czy zgodnie z terminami wysyłki za dane miesiące?
Czy zatem termin wysłania JPK_V7K za grudzień, a właściwie za IV kwartał i zapłaty podatku należnego (za październik i remanent) to 25 stycznia następnego roku (mimo zakończenia działalności w trakcie kwartału)?
Do kiedy należy złożyć w US informacje o dokonanym remanencie oraz deklaracje VAT-Z?
Co z odliczeniem podatku naliczonego z faktur kosztowych otrzymanych w listopadzie (za październik) np. po złożeniu VAT-Z?
Czy można go odliczy w deklaracji za kwartał?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX