Jak postąpić w przypadku, jeżeli został złożony wniosek o wydanie wydanie dowodu osobistego, z powodu jego utraty ale dowód ten, został wcześniej unieważniony z powodu upływu terminu jego ważności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 12 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak postąpić w przypadku kiedy osoba przychodzi do urzędu złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, na wniosku zaznacza utrata dowodu bo fizycznie go nie ma ale dowód ten, został już wcześniej unieważniony z powodu upływu terminu ważności?

W systemie RDO dowodu takiego nie możemy unieważnić z powodu utraty, ponieważ dowód w RDO został już unieważniony w związku z upływem terminu ważności.

Czy w takim przypadku urzędnik powinien przyjąć papierowy formularz zgłoszenia utraty dowodu i załączyć go do koperty dowodowej oraz wydać zaświadczenie o utracie dowodu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX