Jak postąpić w przypadku, gdy klient z innego kraju UE zwrócił się z prośbą o zwrot VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 21 marca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Posiadamy sieć sklepów detalicznych. W listopadzie 2018 roku w jednym z naszych sklepów, zakupów dokonała klientka z Belgii, poprosiła o wystawienie faktury do paragonu. Nie podała swojego nr NIP. Klienta ta w marcu 2019 zwróciła się do nas z prośbą o zwrot podatku VAT, wynikającego z dokonanych przez nią zakupów. Na potwierdzenie przesłała dokument - zwolnienie z VAT potwierdzone przez z Ministerstwo Finansów Belgii.

Czy powinniśmy zwrócić tej klientce kwotę podatku VAT, jeśli nie podała nam swojego unijnego nr NIP?

Jeśli tak, to w jaki sposób to udokumentować?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX