Jak postąpić w przypadku błędnego przyznania świadczenia „dobry start” w przypadku, gdy świadczenie się nie należało?
PYTANIE
Jak powinien postąpić organ w przypadku błędnego przyznania świadczenia "dobry start", w przypadku gdy świadczenie się nie należało?
Klient złożył wniosek elektroniczny o przyznanie świadczenia. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, klient dostał na adres e-mail informację o przyznaniu świadczenia. Świadczenie nie zostało jeszcze wypłacone. Jednak świadczenie zostało błędnie przyznane. W programie dziedzinowym anulowano rozstrzygnięcie (w celu uniknięcia wypłaty), jednak e-mail o przyznaniu świadczenia został wcześniej wysłany. Klient ma świadomość, iż świadczenie mu się nie należało.
Czy w takiej sytuacji, organ powinien skierować do klienta jakieś pismo w celu potwierdzenia, iż świadczenie się nie należy?
Jeśli tak, to czy wystarczy w formie elektronicznej czy papierowej?
Czy trzeba zastosować odpowiednią formę pisma?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX