Jak postąpić w przypadku błędnego przyznania świadczenia „dobry start” w przypadku, gdy świadczenie się nie należało?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Gawarkiewicz Żanetta
Odpowiedzi udzielono: 8 sierpnia 2018 r.

PYTANIE

Jak powinien postąpić organ w przypadku błędnego przyznania świadczenia "dobry start", w przypadku gdy świadczenie się nie należało?

Klient złożył wniosek elektroniczny o przyznanie świadczenia. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, klient dostał na adres e-mail informację o przyznaniu świadczenia. Świadczenie nie zostało jeszcze wypłacone. Jednak świadczenie zostało błędnie przyznane. W programie dziedzinowym anulowano rozstrzygnięcie (w celu uniknięcia wypłaty), jednak e-mail o przyznaniu świadczenia został wcześniej wysłany. Klient ma świadomość, iż świadczenie mu się nie należało.

Czy w takiej sytuacji, organ powinien skierować do klienta jakieś pismo w celu potwierdzenia, iż świadczenie się nie należy?

Jeśli tak, to czy wystarczy w formie elektronicznej czy papierowej?

Czy trzeba zastosować odpowiednią formę pisma?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX