Jak postąpić w PKPiR z częściami zakupionymi w celu dokonania naprawy reklamacyjnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Dziudzik Sławomir
Odpowiedzi udzielono: 31 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Działalność gospodarcza zajmuje się przede wszystkim naprawą samochodów osobowych (Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów + VAT). Co w przypadku, gdy dojdzie do wykonania usługi oraz wystawienia FV sprzedaży lub paragonu na usługę i części, a klient zareklamuje dokonaną usługę? Firma z pewnością zechce ponownie naprawić (nieodpłatnie) uszkodzony pojazd jednak, aby tego dokonać musiałaby dokupić kolejne części. Przy podstawowej działalności księguje się je w towary.

Czy takie dodatkowe części również będą powiększać stan towarów czy może trafią w koszty uzyskania przychodu? A co z tymi częściami, które, np. okazały się błędnie zamówione? Co zrobić, aby nie musiały zalegać w magazynie? Czy sprzedawca powinien wystawić FV korygującą, bądź protokół anulowania paragonu? Czy konieczna jest dodatkowa dokumentacja?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX